Placówka mieści się w jednopiętrowym budynku otoczonym dużym ogrodem. Aktualnie ogród ten jest w trakcie ponownego zadrzewiania i nowego wytaczania obszarów aktywności. Od września 2000r., powstał pierwszy oddział integracyjny odpowiadający potrzebom lokalnej społeczności. Przedszkole było prekursorem idei integracji realizowanej w naszym mieście. Placówka została przygotowana architektonicznie do przebywania osób niepełnosprawnych.
Budynek przedszkola składa się z 4 przestronnych, słonecznych i estetycznie urządzonych sal, gabinetów specjalistycznych, sali gimnastycznej i widowiskowej. W suterenie budynku znajduje się wygodna szatnia. Obok szatni została założona Biblioteczka Przedszkolaka, w której rodzice z dziećmi samodzielnie mogą wypożyczać książeczki do domu, a po ich przeczytaniu – odnoszą na miejsce. Posiłki są spożywane w jadalni mieszczącej się na piętrze – tutaj dzieci uczą się kulturalnego jedzenia w towarzystwie innych, zgodnego współistnienia w większej zbiorowości.
Uczęszczające tutaj dzieci adaptują się do życia w przedszkolu, nabywają umiejętności niezbędne do funkcjonowania w grupie społecznej pełnej różnorodnych postaw i charakterów, uczą się pomagania innym, wrażliwości i wzajemnej tolerancji. Nasze wieloletnie doświadczenia pedagogiczne wskazują na to, że wspólne dorastanie, uczenie się dzieci zdrowych i niepełnosprawnych daje pełniejsze zrozumienie funkcjonujących w świecie inności i panujących w nim prawideł. Integracja – w rozumieniu pedagogicznym oznacza bowiem – „dać szansę” na wspólną zabawę i naukę.
Dzieci w naszym przedszkolu nawet popołudniowy czas odpoczynku spędzają aktywnie. W tym czasie słuchają muzyki oraz bajek czytanych przez nauczycielki, rodziców, seniorów i zaproszonych gości
Przedszkole udziela swoim podopiecznym pomocy psychologiczno- pedagogicznej poprzez rozpoznanie możliwości oraz indywidualnych potrzeb dziecka, w tym także zdolności i zainteresowań. Wychowankowie mają tutaj możliwość zaspokojenia potrzeb związanych z wiekiem, a także rozwijania uzdolnień indywidualnych.
Zakres naszych oddziaływań zmierza do wyposażenia wychowanków w niezbędną wiedzę i różnorodne umiejętności, by lepiej zrozumiały otaczającą ich rzeczywistość. Zwracamy uwagę na mocne strony dziecka i środowiska, w którym się rozwija. Wspieramy umiejętności, aby każdy nasz wychowanek mógł dać sobie radę w każdej sytuacji.
Specyfika przedszkola integracyjnego wyróżnia nas na tle innych placówek, także pod wzglądem stosowanych metod pracy takich jak: Ruch Rozwijający Weroniki Sherborne, Pedagogika zabawy, Terapia ręki, Terapia zaburzeń sensorycznych wg teorii C. Delacato, Bajkoterapia, metoda aktywnego słuchania muzyki Batii Strauss, Edukacja przez Ruch Doroty Dziamskiej, wybrane techniki relaksacyjne oraz wiele innych. Wykorzystujemy metody aktywizujące, metody projektów, dbając o atrakcyjność procesu dydaktyczno- wychowawczego.
Od wielu lat bierzemy udział w projektach ogólnopolskich.
W pracy wykorzystujemy własne programy autorskie oraz innowacje pedagogiczne.
Nauczyciele wykazują kreatywność w poszukiwaniu nowatorskich sposobów oddziaływania na rozwój swoich podopiecznych.